Friday, January 22, 2016

MISTI bloggserie - del 1: Introduksjon av stempelverktøyet MISTI

This blog post, along with new blogposts in this series (MISTI bloggserie) coming in the future, will be written in Norwegian. This is to give information to my Norwegian readers about the MISTI stamping tool. Feel free to translate my blog posts using google translate or another translation service. The videos on this blog post has english subtitles.


Hei alle sammen

Velkommen til den første delen av en ny serie av blogginnlegg her på bloggen! Jeg har nylig kjøpt meg et nytt stempelverktøy, MISTI, som jeg fremover skal dele informasjon om i denne bloggserien.

Stempelverktøyet MISTI er et verktøy som erstatter akrylkloss til stempling. Det som er så spesielt med MISTI, er at verktøyet er laget for presis stempling, slik at du slipper å bruke ekstra verktøy, som for eksempel stamp-a-ma-jig, for å stemple på nøyaktig riktig sted.


I dette blogginnlegget skal jeg dele to videoer jeg har laget om MISTI. Den første videoen viser hva som kommer med i pakken når du kjøper en MISTI, og den andre viser hvordan du stempler med clear stamps og med cling stamps i MISTI verktøyet.

Se videoen "Stempelverktøyet MISTI - Hva kommer med i pakken?" under, eller på YouTube her



Se videoen "Hvordan stemple i MISTI med clear og cling stamps" under, eller på YouTube her

MISTI er enda ikke å få tak i hos norske butikker, så jeg kjøpte min fra So Suzy Stamps, hvor MISTI var billigst på kjøpstidspunktet. Du kan kjøpe MISTI hos flere ulike butikker i USA og i andre land, så jeg anbefaler å kjøre et google søk og sammenlikne priser før du bestiller deg en, hvis du ønsker å gjøre det.

Produsenten av MISTI, My Sweet Petunia, Inc, har også akkurat lansert en mindre og en større versjon av MISTI, på årets CHA (The Craft and Hobby Association). Det virker ikke som at den store versjonen er i salg enda, men den mindre versjonen har ihvertfall Bikuben fortalt at de skal ta inn, sammen med den originale versjonen som jeg har vist i dette blogginnlegget.

17/3 2016: Bikuben har nå fått den originale MISTI og den lille mini MISTI inn i butikken =) Sjekk den gjerne ut der! (ikke sponsete linker)




Neste blogginnlegg i denne serien skal handle om å stemple om igjen et stempeltrykk, i MISTI verktøyet. Kom gjerne tilbake om en uke for å få med deg det! Eller så kan du også følge denne bloggen via email eller bloglovin, begge mulighetene finner du i høyre sidebar --->

Takk for at du stakk innom og leste =)
- Marie

3 comments:

Gerd Marie Abrahamsen said... [Reply]

Takk for instruktive videoer. Synes du MISTI svarer til forventningene dine?

Rita said... [Reply]

I just got a MISTI recently. My DIL and I make Christmas cards together every year and we just love it!! It is really fantastic if you are mass producing cards and for layering techniques...and I think new techniques will be invented because of this wonderful new tool! :) Good idea to shop around for the best price and not to forget to include shipping. I see they have a smaller version but I am glad I have the bigger one, I think. :)

Marie said... [Reply]

@Gerd Marie Abrahamsen

Ja, det synes jeg =) Jeg synes at MISTI er så presis å stemple med, og det er mange fine teknikker som er enklere å gjøre i MISTI enn med akrylkloss/stamp-a-ma-jig/Fiskars stamp press. Jeg er godt fornøyd med mitt kjøp =)